Springen van watervallen.. - Reisverslag uit Pulau Moyo, Indonesië van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Springen van watervallen.. - Reisverslag uit Pulau Moyo, Indonesië van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Springen van watervallen..

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

23 April 2012 | Indonesië, Pulau Moyo

Om acht uur kwamen we aan op Pulau Moyo. Dit is ook weer een mini eilandje maar hier wonen wel gewoon mensen. We begonnen de dag met een trektocht naar een waterval op dit eiland. Hier hebben sommigen van ons een paar keer van de waterval afgesprongen. Super vettt...

Daarna gingen we weer aan boord. Ik had mijn boek uit en dan begint de verveling wel toe te slaan. Iedereen is chill en doet zijn ding, dus ik ben maar eens even een dutje gaan doen.

In de middag kwamen we aan bij een ander mini eilandje waar we voor de laatste keer konden snorkelen. Hier zaten hele spannende slangetjes in het water. Ik heb altijd geleerd dat waterslangen zeer giftig zijn, dus die vertrouwde ik niet helemaal.

Na deze laatste snorkelpartij begon de laatste tocht richting Lombok. Bijna aangekomen in Lombok begon iedereen zijn spullen een beetje in te pakken en deed Jade nog iets ongelooflijk doms. Ze gooide de portemonnee van haar vriend naar hem toe, maar inplaats van hem echt naar hem toe te gooien gooit ze hem overboord! We voeren al bijna de haven in dus gingen niet zo hard meer. En Sean is een sterke jongen, dus hij trok zijn shirt uit en sprong overboord. Gelukkig had hij hem nog net! Maar hij kon niet meer aan boord komen... Het was nog een aardig stuk naar de kant, maar gelukkig werd hij door een vissersbootje naar de haven gebracht. Als een drenkeling en boos op zijn vriendin kwam hij aan.

Nadat iedereen was uitgeladen konden we in de bus stappen die ons weer naar Senggigi zou brengen. Met pech onderweg en nodig moeten plassen, was deze rit nog aardig intensief. Eenmaal aangekomen in Senggigi hebben we allemaal weer afscheid genomen van elkaar en ben ik weer naar mijn vertrouwde verblijf gelopen, waar Kawaf mij weer met open armen ontving.