Nog meer Komodo's! - Reisverslag uit Pulau Rinja, Indonesië van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Nog meer Komodo's! - Reisverslag uit Pulau Rinja, Indonesië van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Nog meer Komodo's!

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

22 April 2012 | Indonesië, Pulau Rinja

Vanochtend zijn we met de nieuwe gasten en een paar 'oude' gasten naar een ander eiland gevaren waar ook Komodo's leven; Rinca Island. Ook hier gingen we weer een hike maken. Helaas zijn we geen Komodo's tegengekomen dit keer in het wild. Wel in de buurt van de keuken, want zodra die beesten dus bloed ruiken komen ze op je af. Ze raden ook af dat als je menstrueert dat je op het eiland komt. Gelukkig was er niemand die menstrueerde. Is trouwens wel een ding die ze beter even van te voren konden melden voordat je die trip gaat maken. Straks ben je wél ongesteld precies op de dagen dat je daar bent! Dat zou zonde zijn...

Op een gegeven moment zijn we nog wat bij de keuken gaan observeren en liet iemand zijn flesje water vallen. Dat was een vette sensatie want iedereen sprong opeens weg en die beesten kwamen ook opeens in beweging. Normaal liggen ze eigenlijk vrij stil, totdat ze honger krijgen.

Na de hike zijn we naar een eilandje gegaan, Gili Laba, waar we weer konden snorkelen. Heerlijk. Ik ben nog een rondje om het eiland gegaan, maar als je dat in je eentje doet is dat toch best wel spannend. Vooral omdat er op een gegeven moment heel veel zeewier kwam en de afgrond eigenlijk best stijl was. Er zou maar net een haai voorbij komen zwemmen die eens even lekker in mijn witte billetjes wil bijten.... Dat spookt er dan onder andere door je hoofd...

De rest van de dag en nacht zijn we verder gaan varen.