Terug naar Bali - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Terug naar Bali - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Terug naar Bali

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

24 April 2012 | Indonesië, Senggigi

Met de bus gingen we, Bobby, een jongen van de bootreis ging ook mee, richting de haven in Zuid-Lombok. Deze rit duurde een stuk korter dan de vorige keer op de heenweg toen we overal gingen stoppen voor al die verkooppraatjes enzo.

Vermoeid en voldaan zijn we op het deck van de slowboat neergeploft. Er kwam nog een mannetje naar ons toe, die zei dat ie de matjes (wat je matjes noemt, vergane vieze, vol met vlooien en viezigheid, sponzen dingen) waar wij net op wilden gaan zitten verhuurde. Wij zeiden gewoon nee, omdat we hem eigenlijk niet goed begrepen. Maar later drong het pas tot ons dat hij er eigenlijk geld voor wilde vragen... Super stom haha, maar gelukkig van onze onnozele reactie.

Vijf uur later kwamen we aan op Bali weer in het kustdorpje, Padangbai, vanwaar ik ook was vertrokken met Kevin. Hiervandaan hadden we een all-inclusive ticket naar Kuta. Maar dat hadden we achteraf beter niet kunnen doen, want deze bus reed echt langs alle dorpjes. Hierdoor kwamen we pas 's avonds aan.

Voor mijn laatste nacht wilde ik overnachten op een plek dat ik al kende, en dat was een andere plek dan waar Bobby had gereserveerd. Om de een of andere dwaze reden ben ik met hem meegelopen naar zijn verblijf. Heeft hij zich opgefrist en zijn spullen neergezet en zijn we daarna weer, nog altijd met mijn rugzak op mijn rug, naar het verblijf gelopen waar ik wilden verblijven. Ik wist dat Michael een dezer dagen ook in Kuta zou zijn, en hij had het wel eens gehad over de plek waar hij ging verblijven. Dus daar zijn we vervolgens heen gelopen. In de guestbook stond inderdaad Michael ingeschreven. De receptie vertelde mij welk nummer hij verbleef en ik klopte aan. En ja hoor, Michael deed open! Super verbaasd dat ik daar stond. Wel super grappig natuurlijk.

Met zijn drieën zijn we sushi gaan eten bij dat heerlijke restaurant waar ik al eerder was geweest met Kevin en Kirstin. En daarna zijn we uitgegaan! Volop los! Op een gegeven moment werd de 'Magic Shisha' tevoorschijn gehaald, maar deze wees ik vriendelijk af. Toen ik de hik kreeg ben ik naar huis gelopen. Michael ging ook dus die heeft mij keurig bij mijn verblijf afgezet. Bij het zwembad kwam ik nog een aardig jongen tegen. Daar heb ik nog een poos mee zitten kletsen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 10 Okt. 2008
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 93546

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 14 Juni 2014

India, een nieuw avontuur in een nieuw werelddeel!

16 April 2013 - 02 Juli 2013

Eerste Master Research, terug naar Botswana

05 Maart 2012 - 26 April 2012

Backpacken in Maleisië en Indonesië

09 Januari 2010 - 07 Augustus 2010

Namibia Internship

28 December 2009 - 05 Januari 2010

Qatar een wereld van rijkdom en olie

30 Januari 2009 - 30 Juli 2009

Botswana Internship

Landen bezocht: