De laatste week - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

De laatste week

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

30 Juli 2009 | Botswana, Gaborone

De afgelopen week is heel vreemd verlopen. Heel traag maar toch ook weer heel snel.. Ik begon me in deze week pas te realiseren dat het allemaal voorbij was. Ik had hier een half jaar gezeten! Was gewend geraakt aan alles om me heen, en had nooit beseft dat ik natuurlijk ook weer terug moet. Ik was als het ware 'ingeburgerd'...
Elke dag heb ik leuke dingen gedaan met Lebo en andere vrienden. Maar steeds met een dubbel gevoel. Ik kon wel janken! Ik wilde hier helemaal niet weg! Ik had een heel leven opgebouwd hier, met liefde en alles en nu moet ik weg.. Lebo en ik hebben gesprekken gehad over hoe nu verder. Hij begreep niet dat het op afstand kon werken, maar ik verzekerde hem dat het wél ging werken. We gingen het proberen en gingen elke week bellen enzo.
Op het vliegveld stonden Keo, Kopi en Chris ook klaar om afscheid van me te nemen. En Lebo moest eigenlijk werken, maar gelukkig had hij het tóch voor elkaar gekregen om op tijd er te zijn om mij nog een kus en een knuffel te geven. Wat een rot-situatie! Maar op de een of andere manier voelde het wel goed. Het voelde alsof ik hier weer terug ging komen en verder kon met mijn leven. Het voelde niet als een afsluiting, meer als een tijdelijk uitstapje.
Na iedereen nog een laatste kus te hebben gegeven was het dan echt zover! We moesten ervandoor, door de poortjes, richting Nederland...
Dag Gaborone! Dag Botswana! Dag IHS! Dag Marina Hospital! Dag lieve vrienden! En vooral, dag Lebo, lieve lieve jongen van me! Iemand die ik nooit zal vergeten! Iemand waarvoor ik mijn leven zou kunnen veranderen! Iemand waarvan ik hou en terug wil zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 10 Okt. 2008
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 93505

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 14 Juni 2014

India, een nieuw avontuur in een nieuw werelddeel!

16 April 2013 - 02 Juli 2013

Eerste Master Research, terug naar Botswana

05 Maart 2012 - 26 April 2012

Backpacken in Maleisië en Indonesië

09 Januari 2010 - 07 Augustus 2010

Namibia Internship

28 December 2009 - 05 Januari 2010

Qatar een wereld van rijkdom en olie

30 Januari 2009 - 30 Juli 2009

Botswana Internship

Landen bezocht: