Treintrip van Jakarta naar Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Treintrip van Jakarta naar Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Treintrip van Jakarta naar Yogyakarta

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

08 April 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Voor vandaag had ik de treinreis geboekt. Om die reden ben ik naar Jakarta gevlogen. Omdat het schijnt dat de treinreis door het landschap van Jakarta naar Yogyakarta heel mooi is. En dit was zeker waar!

Ik was al vroeg opgestapt om op tijd bij het station te zijn. Ook moest ik bij de juiste stoel en alles zijn en die waren allemaal speciaal aangegeven. Gelukkig had ik het gevonden en stond het ook wel redelijk goed aangegeven. Eenmaal in de trein had je echt prachtige uitzichten. Het begon met de slumps van Jakarta, dat duurde nog verbazingwekkend lang voordat je hier eindelijk uit was! Kun je nagaan tot hoever mensen bij de stad willen wonen! Op een gegeven moment begon je de echte rijstvelden te zien die je kent uit de boekjes. Mensen met van die driehoekige hoedjes op, aan het werk in het veld. Echt mooie plaatjes! Langzaam maar zeker ging dit landschap over in bergen. En vervolgens daalde je weer naar de rijstvelden. Toen kwam ik aan in Yogyakarta.

In Yogyakarta wilde ik eerst een taxi nemen naar het hostel. Maar die taxi vroeg zo ontzettend veel dat ik hem uitlachte en weer uitstapte. Toen ben ik in zo'n fiets gestapt met een bak voorop. Die was een stuk betaalbaarder. Bij het hostel aangekomen waren ook net drie jongens aan het inchecken. Een van die jongens begon gelijk een praatje met me te maken en dat vond ik wel gezellig. Het waren Chris, Jens en Kevin. Chris en Jens komen uit Duitsland en Kevin uit Californië. Het zijn aardige lui en ze wilden vanavond McDonalds delivery bestellen... Foutttt...! Maar voor deze keer vond ik dat ook wel een goed plan!

Ik wist dat Michael ook in Yogya was aangekomen vandaag en hij zat in hetzelfde hostel. Maar ik had hem nog niet gezien. We hadden om 17 uur afgesproken bij de receptie maar hij was er niet. Toen ben ik dus met die jongens die McDonalds gaan opeten en rond een uur of zeven kwam Michael pas binnen lopen. Hij was verdwaald geraakt... Hij had ook al geboekt wat ik ook van plan was. Namelijk een soort all-in trip naar de Borobudur, Mount Merapi en de Prambanan, drie highlights van deze omgeving. Die Jens en Chris leek dat ook wel leuk, dus we zijn weer terug gegaan nier die plek en hebben hetzelfde geboekt. Er ging ook nog een meisje mee uit Duitsland, Chrissie. Bij datzelfde mannetje hebben we gelijk een trip geboekt naar Mount Bromo voor overmorgen en een bustrip door naar Bali.

  • 09 Juli 2013 - 20:48

    Dominique:

    Hoi!

    Ik ga deze zomer reizen in Indonesie en vroeg me af of je je ticket van Jakarta naar Yogyakarta daar had geboekt of al online?

    alvast bedankt!

    Groetjes dominique

  • 09 Juli 2013 - 22:15

    Suzanne:

    Hoi dominique,

    Ik heb de treinticket ter plekke geboekt maar moest in verband met nationale vakantie dag een dag extra wachten omdat de trein tickets uitverkocht waren.

    Succes en veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 10 Okt. 2008
Verslag gelezen: 2940
Totaal aantal bezoekers 93547

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 14 Juni 2014

India, een nieuw avontuur in een nieuw werelddeel!

16 April 2013 - 02 Juli 2013

Eerste Master Research, terug naar Botswana

05 Maart 2012 - 26 April 2012

Backpacken in Maleisië en Indonesië

09 Januari 2010 - 07 Augustus 2010

Namibia Internship

28 December 2009 - 05 Januari 2010

Qatar een wereld van rijkdom en olie

30 Januari 2009 - 30 Juli 2009

Botswana Internship

Landen bezocht: