Naar Chintsa - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Naar Chintsa - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Naar Chintsa

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

06 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Om 9 uur vanochtend werd het weer tijd om door te reizen. We moesten vandaag lang in de bus zitten, en de bus zat aardig vol. Gelukkig was de buschauffeur een gezellige kletser en vertelde hij mooie dingen over vanalles en nog wat. Toch zag ik ook bij hem op een gegeven moment zijn ogen dicht vallen.. Dat was dan weer wat minder.
Om 5 uur 'smiddags zijn we uiteindelijk toch heel aangekomen bij het volgende hostel: 'Buckaneers Backpackers'. Wat een FANTASTISCH verblijf! Wouw! Zo mooi had ik een hostel nog nooit gezien. Het was meer een soort resort. Op allemaal verschillende plaatsjes op de berg stonden huisjes, waar dorms van gemaakt waren. Die huisjes hadden uitzicht op de zee, en in elk huisje was gewoon een badkamertje en keuken. Echt super chill! Hier bleven we voorlopig 3 nachten en dat was heel goed gekozen! We hebben een dag surfles geboekt en een dagje mountainbiken, dus we zullen ons ook goed vermaken.
Johnny de buschauffeur bleef ook nog even hangen en gaf ons shotjes. Aangezien we nog niet gegeten hadden tikten die aardig aan.
Om 8 uur werd het avondmaal geserveerd vanuit het hostel. Voor maar 6 euro hadden we een vet groot bord met vanalles. Echt heel goed te doen. Ook de mensen hier zijn heel aardig en hebben het echt naar hun zin. Het was een gezellige avond.
Jammer dat de avond werd afgesloten met een minder leuk gesprek met Lebo. Tsja.. Het is natuurlijk lastig. Een prille relatie in stand houden terwijl ik een maand weg ben. Toch is het wel weer goedgekomen.. Maar ben benieuwd of het aanhoudt..