Surfin' in the Indian Ocean - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Surfin' in the Indian Ocean - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Surfin' in the Indian Ocean

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

07 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Om negen uur vanochtend moesten we klaar staan, want we gingen vandaag tot 12 uur surfles krijgen!! Ik had er zin in!! Aangezien "Buccaneers" aan de zee ligt was het niet zo'n stuk lopen, met de plank in je hand.
Denver, de surfinstructeur, legde ons de do's en don'ts uit en we mochten eerst gewoon met de plank op ons buik een soort 'bodyboarden'. Om als het ware een beetje de golven te leren kennen. Dit ging prima! Na een uurtje ofzo mochten we leren staan. Wow! Wat een kunst.. Dat was toch ff wat lastiger. Uiteindelijk is het me gelukt om toch ongeveer 5 keer echt te staan en uit te drijven, dus dat vond ik al heel wat van mezelf. Vooral als je keek naar anderen die het niet eens voor elkaar kregen om zich omhoog te tillen. Yeahh.. Schouderklopje suus!
Om 12 uur was het ook echt wel genoeg geweest. Jeetje wat vermoeiend! Ik kon mijn armen en buikspieren niet meer voelen. Ook waren er helemaal wondjes op mijn heupbotten gekomen omdat ik daar de hele tijd tegen aan schuurde.. Echt super moe.. De weg terug was nóg vermoeiender. Het leek helemaal niet zo ver lopen, maar als je helemaal geen spierkracht in je armen meer hebt, is zo'n plank echt een stuk beton!!
Na een flinke lunch zijn we weer naar het strand gegaan, Michel, de die-hard, ging nog even surfen, maar had het na een uurtje ook wel weer gezien. Voor de rest een hele relaxede dag gehad.