Adventure in Port Alfred!!! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Adventure in Port Alfred!!! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Adventure in Port Alfred!!!

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

11 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Ik was vanochtend al vroeg wakker. Om 6 uur al. De afstand van je liefde begon knagen.. Hoe zou het met Lebo zijn... Op dit moment had ik echt even behoefde aan een lekkere knuffel van mijn lief. Dat is het nadeel van reizen. Als je je geliefden achter moet laten. Je ontmoet wel heel aardige mensen, maar de mensen waar je soms écht samen mee wilt zijn, zijn er niet. Uiteindelijk heb ik mijn telefoon gepakt en bleek ik een sms van hem te hebben. Een goeie vriend van hem, en inmiddels ook van mij, Jeremy ligt in het ziekenhuis aan de beademing met een zware longontsteking! Mijn god.. En hij is getest op de Mexicaanse griep (Swine Flu) en de uitslag was positief.. Nou.. Nu wilde ik al helemaal even terug naar Gaborone. Ik wilde er even voor hem zijn. Maar dat kan dan niet..
Ik heb geprobeerd het opzij te zetten en te genieten van waar ik nu ben en wat ik nu meemaak, maar dat was lastig. Toch hebben we er uiteindelijk een best leuke dag van gemaakt. We zijn met Becky, John en Rachel Port Alfred ingegaan en er blijkt gewoone en Adventure Centre te zitten! Wouw! Echt veel Adventure is er niet te beleven, maar we konden wel mee op een boat cruise. Nou hier hebben we ons voor ingeschreven, en dit was gelijk ook onze gift terug van de gastvrijheid dat we bij hun mochten verblijven.
Om 2 uur moesten we in de haven zijn. De cruise viel een beetje tegen.. We gingen alleen maar door het water varen waar grote millionairs huizen aan liggen, ik heb wel mijn ogen uitgekeken, hoe groot die huizen hier zijn, voor zo'n lage prijs. Voor een ton koop je hier al een riante villa aan het water. Jammer dat we niet nog ietsje verder gingen, want volgens Becky ga je dan echt de natuur in en is het daar véél mooier. Nou goed.. Helaas..
De cruise duurde niet heel lang, en hadden we dus de tijd om ons uitgebreid voor te bereiden op een heerlijke braai.
Na de braai hebben Anja, Rachel en ik een poging gedaan om naar een kroeg te gaan. We werden afgezet door John, maar in de kroegen die we geprobeerd hadden kregen we geen drankjes omdat Rachel geen 18 is en wij geen ID-kaart bij ons hadden. Nou lekker dan, toen wilden we John weer bellen om ons dan maar weer op te pikken, maar die nam zijn telefoon niet op. Dus een beetje hopeloos hebben we aan het strand zitten dwalen en ongeveer een half uur later kwam John ons weer ophalen.
Onderweg hoorden we heel veel muziek buiten, en Rachel, Anja en ik waren echt in de 'mood' om eens even een biertje te drinken. Dus zijn we met de auto op zoek gegaan naar waar het geluid vandaan kwam. Bleek er dus een restaurant te zitten dat 's avonds wordt omgetoverd tot karaoke bar! Super lache. En hier kregen we ook drankjes mee van de bar. Helemaal prima! Nog wat leuke chansons gezongen en dan eindelijk eens genoten van het biertje. Ik kreeg zelfs nog een compliment van de karaoke-mevrouw, ze zei dat ik mee had moeten doen met de karaoke-wedstrijd die ze vorige week hadden, dan had ik zéker gewonnen. Nou das toch altijd wel leuk om te horen nietwaar :) Uiteindelijk is het dus nog een best gezellige avond geworden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 10 Okt. 2008
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 93503

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 14 Juni 2014

India, een nieuw avontuur in een nieuw werelddeel!

16 April 2013 - 02 Juli 2013

Eerste Master Research, terug naar Botswana

05 Maart 2012 - 26 April 2012

Backpacken in Maleisië en Indonesië

09 Januari 2010 - 07 Augustus 2010

Namibia Internship

28 December 2009 - 05 Januari 2010

Qatar een wereld van rijkdom en olie

30 Januari 2009 - 30 Juli 2009

Botswana Internship

Landen bezocht: