Michel's laatste dag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Michel's laatste dag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Michel's laatste dag

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

13 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Om 04.15 uur zaten we vanochtend al in de auto. Gelukkig mochten we de auto van Becky lenen, want we moesten Michel afzetten op het vliegveld van East-London. Hij vloog vanuit daar naar Johannesburg, en 12 uur later weer door naar Nederland. Het is vanaf Port Alfred eigenlijk nog best ver rijden! Maar om 7.30 hebben we Michel uitgezwaaid en stonden we er weer met z'n tweeën voor.
We zijn gelijk maar weer terug gereden, want we zouden vanavond zorgen voor een Hollandse Hap in Zuid-Afrikaanse keuken. Oftewel: wij mochten vanavond koken :)
Spinazie stond op het menu, met appelmoest, gehaktballen, jus en aardappelen. Nou hollandser kan niet toch? We hadden ook nog wat muffins gebakken, maar achteraf zaten we toch wel aardig vol.. Dus dat was een beetje te veel van het goeie.
We zijn nog met de auto naar Kenton gereden, een dorpje vlakbij Port Alfred, waar het volgens Rachel echt 'happening' is in het weekend. Maar jammer genoeg hebben we niks gevonden. Niet eens een cafe! We wilden er namelijk wat gaan lunchen maar dat feest ging dus niet door..
Op tijd hebben we gegeten want onze Bazbus vertrok om 20.00 uur richting Port Elizabeth.
Met een traan hebben we afscheid genomen van Becky, John en de hond Paddy. Wat een aardige mensen zeg! Echt een leuke tijd gehad met elkaar! Hopelijk zal ik ze ooit nog in mijn verdere leven tegenkomen. We waren in elk geval altijd welkom!
Om 11 uur 'savonds kwamen we aan in Port Elizabeth, bij de Hippo Backpackers. (Wat hebben al die hostels toch met de naam 'Hippo'?) We zouden hier alleen maar overnachten omdat er verder geen dingen waren in PE wat ons trok. Dus morgen vertrekt de bus alweer heel vroeg naar Bloukrans!