Highest bungee of the world!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Highest bungee of the world!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Highest bungee of the world!!

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

14 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

We moesten vanochtend dus al om 6.00 uur opstaan omdat we er dus voor gekozen hadden om gelijk door te gaan. En de Bazbus vertrok al om 6.00 uur, dus we hebben Port Elizabeth niet eens bij daglicht gezien!
Om 11 uur waren we al in Bloukrans. Echt een verlaten gebiedje waar toevallig een hostel staat en de hoogste bungeejump van de wereld!! Wel 216 meter! Jaja, dé reden om hier dus even te buurten.
We werden dus afgezet, maar geen idee hoe en wat, er was niemand in het hostel en het hostel was eigenlijk ook gewoon een grote blokhut met allemaal bedden. De mensen van de bungee vertelden dat we bij de receptie moesten zijn, maar dat was echt een kilometer lopen, dus belden ze iemand om ons op te pikken. Vet chil! Bij de receptie hadden ze wel onze boeking staan alleen hadden ze geen sleutel meer van de blokhut met bedjes. Er stonden ook allemaal miniblokhutjes, een soort vakantiehuisjes, en daar kregen we gewoon een sleutel van! Hoe vet! Echt super aardig. Het hutje was alleen ijssskoud.. En er was geen centrale verwarming.. Gelukkig was er wel een warme douche en daar heb ik dus ook erg lang onder gestaan.
Toen we helemaal uit ge-'happy't-want-we-zitten-in-een-vakantiehuisje-met-goeie-bedden waren, gingen we eens een kijkje nemen bij de bungeejump. WOW wat een hoogte! Serieus.. Maar vettttttttt Ik ga het doennn!! Yeah.. Omdat Anja, vanwege rugproblemen, niet mag bungeejumpen, maar eigenlijk wel heel graag die brug op wilde, koos ze voor een slide, ik had een soort pakket gekozen haha, vet cool, de bungee & slide, dus ik ging zowel de jump als de slide doen.
Met Anja samen sprongen we van het begin van de brug af, en dan 'slide' je dus als het ware naar het midden van de brug. Op zich ook best spannend hoor! Want je zit rechtop, dus je kan alles om je heen beter zien en de diepte beter inschatten.
Aangekomen midden op de brug werden we ontkoppeld en mocht ik er dus vanaf springen. Wow wat een rush! Echt heeeel heeeeeeeel vet! Zo'n adrenaline door je lijf! Ik geloof dat dit gevoel heel verslavend kan werken.. Toch was de terugweg weer het engst. Dat lopen over die brug naar de verharde weg zegmaar. Je loopt dan op een soort rooster op 216 meter hoogte. Nou, echt hoor, dan klamp ik me even vast aan de leuninkjes..
Was ook grappig want in een klein cafeetje met uitzich op de bungee kon je meekijken op een beeldscherm. En daar kwam ik serieus 2 mensen van de middelbare school tegen!! En die twee wisten ook niet van elkaar dat ze naar Bloukrans gingen! Hoe klein is de wereld heey! Serieus.. Maar wel lache natuurlijk hoor. Even bijgekletst enzo. Maar omdat het zo koud was gingen anja en ik weer terug naar ons hutje. Waar het ook koud was.. Ik heb maar het fornuis aangezet en ben weer onder een warme douche gedoken. Maar het hielp allemaal niet.. We hadden nog pizza over van de middag, en hebben dus met tien dekens een pizza gegeten en zijn eigenlijk vrij vroeg al naar bed gegaan. De jongens van de bungee zouden nog langskomen om wat te drinken, en ze kwamen ook hoor, maar omdat wij al klaar voor bed waren begrepen ze de hint..
In bed, jullie geloven het waarschijnlijk ook niet, anja geloofde het ook niet en de buschauffeur ook niet, maar in bed hoorde ik allemaal rare geluiden om me heen. Op een gegeven moment ging mijn bed ook echt trillen als een soort aardbeving!! Anja sliep in de andere kamer dus ik kan het ook niet bewijzen, zij zei dat er geen aardbeving was en verklaarde me voor gek. Maar ECHT WAAR, mijn bed schudde heen en weer, zo'n 3 seconden lang.. Wat het was geweest, zal altijd een raadsel blijven..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 10 Okt. 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 93529

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 14 Juni 2014

India, een nieuw avontuur in een nieuw werelddeel!

16 April 2013 - 02 Juli 2013

Eerste Master Research, terug naar Botswana

05 Maart 2012 - 26 April 2012

Backpacken in Maleisië en Indonesië

09 Januari 2010 - 07 Augustus 2010

Namibia Internship

28 December 2009 - 05 Januari 2010

Qatar een wereld van rijkdom en olie

30 Januari 2009 - 30 Juli 2009

Botswana Internship

Landen bezocht: