Wijntour - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Wijntour - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Wijntour

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

20 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Vandaag was de dag van de wijntour. Ik had hier echt heel veel zin in, omdat ik nog nooit had 'wijngeproefd', natuurlijk wel eens gedronken, maar niet op die manier dat je het ook echt begrijpt ofzo.. Het jaar, de soort druif etc.
We gingen naar 6 verschillende wineries in Franschhoek maar vooral in Stellenbosch, een dorp bij Kaapstad, waar heel veel wijnen die wij in Nederland drinken ook vandaan komen. Op een gegeven moment hebben we zelfs bij een brandy maker, brandy geproefd! Nou dit was erg lekker, maar niet mijn favoriet. De laatste winery was het leukst/lekkerst, hier mochten we namelijk zoveel kaas bij proeven als we wilden. Super chill. Want ik ben gek op kaas, als je mij ergens voor wakker kan maken is het wel een lekkere vette stinkkaas. Heerlijk! Het water loopt me nog steeds in de mond.
Die avond zijn we uit eten gegaan met de groep die mee was met de wijntour. Erg gezellig! Daarna ben ik met David uitgeweest op Longstreet, de bekende straat van Kaapstad met veel bars en clubs. Was heel gezellig. Jammer dat als je dan thuis komt, er drie stelletjes liggen te krikken in je dorm.. Gelukkig had ik aardig wat alcohol achter de kiezen en oordopjes bij me, dus kon ik mij afsluiten van dit gebeuren.

• 09 December 2009 - 18:00

Sjaak:

nou suus, volgens mij had je al heel vaak wijn geproefd