Kaap de goede hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Kaap de goede hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Kaap de goede hoop

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

19 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Omdat we het gisteren nogal laat hadden gemaakt en we vandaag om 6 uur al in de bus moesten zitten voor onze tour, hadden we een hard hoofd.. Maar wow, vandaag gingen we echt heel veel doen.
Eerst gingen we naar Seal Island, dit is een klein eilandje waar echt duizenden zeehonden op liggen. Met een bootje gingen we erlangs varen.
Ik kreeg op die boot een sms van Lebo, die Jeremy, die met een longonsteking in het ziekenhuis lag, was overleden.. Waarschijnlijk ook aan de gevolgen van de Mexicaanse griep. Heftig! Met een apart gevoel in m'n maag ben ik de dag doorgekomen.
We gingen verder naar een ander gebied waar heel veel Pinguins waren, echt super schattig, toen bedacht ik me, klinkt heel stom, maar wat zou het toch simpel zijn als we allemaal gewoon pinguins waren. Verder geen zorgen, gewoon chillen op een strand en voor de kleintjes zorgen.. Maargoed.
Vanaf de pinguins reden we door naar Kaap de goede hoop, bij de entree werden we op een fiets geplaatst en mochten we naar het restaurant fietsen. Wat een landschap, die natuur! Die stilte! Dat uitzicht.. Heel mooi.
Bij het restaurant werden de fietsen weer ingeladen en reden we door naar Cape point, het meest zuid-westelijkse puntje van Afrika. Hier was het een hele klim omhoog om bij dit punt te komen. Maar bovenaan was het dan ook weer een erg indrukwekkende view. Ik heb zelfs walvissen gezien!
Tot slot zijn we van dit punt naar het echte 'Kaap de goede hoop' gehiked, dit punt noemen ze zo omdat hier de scheepslui langs voeren lang geleden, maar de exacte reden weet ik niet van deze naam. FF googlen..
Het was een mooie dag, ik heb prachtige dingen gezien en zal het nooooit meer vergeten..