Mount Bromo en Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Mount Bromo en Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Mount Bromo en Bali

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

10 April 2012 | Indonesië, Kuta

Vanochtend in alle vroegte, om 4 uur (!) al, moesten we klaar staan omdat we werden opgepikt om naar Mount Bromo te gaan voor de zonsopgang. Met een Jeep gingen we naar een viewpoint en vanaf daar konden we nog een halfuurtje de berg op klimmen om nog een beter uitzicht te hebben. Dat gingen we natuurlijk doen! Het was ijskoud daar op de berg, maar het was het zeer zeker waard! Die zonsopgang bovenop die Mount Bromo, wouw! Echt geweldig! Daar doe je het allemaal voor. Dat vroege opstaan enzo.. (Jaja.. want het leven is zo zwaar...)

Toen de zon eenmaal op was zijn we met de Jeep naar de krater gereden. Daar moesten we ook nog een flinke klim omhoog maken om eenmaal boven aan de krater te kunnen staan. Zonder ontbijt en weinig slaap komt deze klim nog tien keer zo hard aan kan ik je vertellen. Maar eenmaal bovenaan was er wel en heel indrukwekkend uitzicht. Ook hier kwamen we Roan trouwens weer tegen, de vriend van Manon. Manon was ergens anders, die was ook moe en hongerig... Het was inmiddels een uur of 8 in de ochtend en we moesten weer terug naar de accomodatie. Om half 10 werden we weer met een busje opgepikt om naar beneden te rijden. Vanaf daar hebben Michael en ik afscheid van elkaar genomen. Kevin ging ook naar Bali net als ik.

Tien minuten later stopte er een grote bus die naar Denpansar reed op Bali. Het was nog een flinke rit! Rond 6 uur 's avonds kwamen we pas aan bij de ferry van Java naar Bali. Vervolgens moesten we nog 3 uur rijden naar Denpasar. In Denpasar haakte er een ander Nederlands meisje (Kirstin) bij ons aan, zij wilde namelijk ook gelijk door naar Kuta, een van de bekende steden aan de kust.

Eindelijk aangekomen in Kuta hebben we snel een hostel opgezocht, en zijn we het uitgaansleven in gedoken. Daar hebben we nog lekker wat gegeten, om 12 uur 's nachts eindelijk, haha, midden in alle luide muziek en drukte... En natuurlijk wat biertjes genuttigd niet te vergeten! Ja als je een regelmatig eetpatroon wilt, moet je vooral niet gaan backpacken!

Mijn eerste indruk is een soort high school uitgaans resort. Er zijn heel veel jongere Australiërs die nu spring break hebben. Er is ook strenge bewaking overal omdat er twee keer een aanslag is geweest op een club. Best heftig. Staat ook een monument van. En de locatie waar de aanslag is geweest is nog precies zoals het is achtergelaten. Terwijl het, geloof ik, in 2004 is gebeurd!