Lombok verkennen - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Lombok verkennen - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Lombok verkennen

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

14 April 2012 | Indonesië, Senggigi

Voor vandaag had ik dus op de planning om een goeie deal te maken met een boottrip die ik al langer in gedachten heb richting de Komodo eilanden. Ze worden wel overal aangeboden, maar ik wil eigenlijk voor deze trip iets meer luxe kiezen in plaats van irritatie. Budget is wel fijn, maar ik ga me vaak ook sneller irriteren. Voor 3 miljoen heb ik een goeie deal gevonden (hoe mooi klinkt dat...), voor vijf dagen langs allerlei eilanden en alles inclusief. 3 miljoen komt neer op zo'n 200 euro, dus eigenlijk valt het ook wel weer reuze mee. Ik zal vertrekken vanaf hier, Senggigi, en wordt hier ook weer afgezet over vijf dagen. Het wordt dus een soort heen en weer reisje. Helaas vertrekt deze trip alleen eens per 14 dagen en dat zou dus over 5 dagen zijn. Dit zou dus betekenen dat ik nu nog vijf dagen heb om wat anders te gaan ondernemen. Die Claire, dat meisje waar ik mijn kamer mee deel, zei dat ik mee moest om die vulkaan te beklimmen. Maar eigenlijk zag ik het meer zitten om eerst naar de super witte, azuurblauwe Gili Islands te gaan om daar te gaan duiken. Morgen vertrek ik dus naar de Gili Islands.

Voor de rest van de dag zijn Claira, Kawaf (de eigenaar van het verblijf) en ik met een scooter langs de kust van Lombok gaan cruisen. Echt een stuk relaxeder dan op Bali kan ik je vertellen! Hier en daar zijn we even gestopt even wat te poedelen in de zee en we hebben nog verse vis gegeten bij een kraampje onderweg. Heerlijk! Heerlijke dag! 's Avonds hebben we bij een klein tentje noodles gegeten en nog een biertje met z'n drieën gedronken op het strand. Wel vreemd eigenlijk dat Kawaf niet aanwezig hoeft te zijn op zijn werk... Bedenk ik me nu...? Zou die niet meer gasten moeten ontvangen? Hmm... Misschien even geen zin. Dat zou kunnen.