Eerste diepzeeduik in Indonesië - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Eerste diepzeeduik in Indonesië - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Eerste diepzeeduik in Indonesië

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

16 April 2012 | Indonesië, Gili Trawangan

Voor vanochtend had ik een duik geboekt. Gelukkig heb ik het gisteren niet heel laat gemaakt, dus kon ik vanochtend fris en fruitig bij de duikschool aanschuiven. De duik was eigenlijk niet heel fijn. Ik weet niet hoe het kwam, maar ik moest heel veel moeite doen om lucht uit mijn tank te krijgen. Toen we op zo'n twintig meter diep zaten kreeg ik ook nog es een kleine paniekaanval omdat ik dacht dat mijn tank nog maar 20 bar had...! Dit had ik natuurlijk verkeerd gezien op mijn meter, want we zaten op 20 meter diepte en ik had gewoon nog 180 bar in mijn tank. Ik heb mezelf eens even onder water zitten kalmeren en heb mijn mondstuk omgewisseld met mijn noodmondstuk. Die ademde gelukkig een stuk fijner!

Voor de afwisseling ben ik ook weer eens op 30 meter diepte geweest. Dit had ik al een tijd niet gedaan. Verder was er jammer genoeg veel stroming en daardoor was het water ook niet heel erg helder. Wel kwam op een gegeven moment de instructeur op mij afzwemmen met grote ogen en hij dook boven op mij. Ik heb geen idee waarom hij dat deed. Later toen we boven water kwamen vertelde hij dat ik werd aangevallen door een triggerfish! Als je daardoor wordt gebeten krijg je hele vervelende wonden die niet snel helen.. Nou maar goed dat dat niet gebeurd is! Over het algemeen dus niet zo'n fijne duik.

Aangekomen op het strand heb ik verder een rustig middagje gehad. Ik had samen met die twee meiden een trip geboekt op de 'party boat', wat inhoudt dat je voornamelijk gaat drinken en socializen. Er was ook de mogelijkheid tot snorkelen, maar helaas was het niet heel erg lekker weer, zelfs onweer, dus bleef het bij muziek en drinken.

Toen we klaar waren met die boot hadden we afgesproken bij de Ierse Pub. Er was alleen geen hond te bekennen, dus ben ik maar aan de bar gaan zitten. Toen ik aan de praat raakte met de mensen die ook aan de bar zaten bleek dat zij ook elkaar allemaal niet kenden. Nou dat was wel gezellig natuurlijk! Een stuk later kwam de rest pas en toen zijn we naar een of andere club gegaan, Sama Sama. Een paar uur later naar Blue Marlin waar je lekker kan dansen. Toen ik op een gegeven moment weer helemaal niemand kende ben ik maar weer naar mijn hutje gestrompeld.

Aangekomen bij mij accomodatie werd ik weer alert doordat er allemaal jongens op mijn balkonnetje zaten. En die zaten ook nog eens niet zo fijne dingen te doen met een niet nader te noemen bepaalde type drugs waar je een een lampenbol voor nodig hebt. Niet heel fijn dus. Achteraf gezien bleek ik zelf in de war, want ik was gewoon naar het verkeerde hutje gelopen. Lekker Suus! Toen ik daar achter kwam heb ik de jongens vriendelijk gedag gezegd en een fijne trip gewenst, en ben ik als een blok in slaap gevallen in mijn eigen hutje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 10 Okt. 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 93548

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 14 Juni 2014

India, een nieuw avontuur in een nieuw werelddeel!

16 April 2013 - 02 Juli 2013

Eerste Master Research, terug naar Botswana

05 Maart 2012 - 26 April 2012

Backpacken in Maleisië en Indonesië

09 Januari 2010 - 07 Augustus 2010

Namibia Internship

28 December 2009 - 05 Januari 2010

Qatar een wereld van rijkdom en olie

30 Januari 2009 - 30 Juli 2009

Botswana Internship

Landen bezocht: