Laat de luxe maar beginnen! - Reisverslag uit Pulau Medang, Indonesië van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Laat de luxe maar beginnen! - Reisverslag uit Pulau Medang, Indonesië van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Laat de luxe maar beginnen!

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

19 April 2012 | Indonesië, Pulau Medang

Mijn laatste week van dit backpack-avontuur is begonnen. Ik heb dus besloten om het met luxe af te sluiten. Dus echt backpacken zal het niet worden.

Vandaag begon dag 1 van de vijf-daagse bootreis. Ik werd vanochtend opgepikt met een Perama busje op de hoofdweg van Senggigi. Perama is het bedrijf waarmee ik de bootreis ga doen. Het is echt een aanrader, dat bedrijf. Het is wel echt heel cheeky soms.. Maar als solo-reiziger maakt dat het des te leuker!

Met de bus reden we van Senggigi naar het oosten van Lombok. Onderweg hoorde ik al dat er een hoop Nederlanders in mijn busje zaten. Er was een meisje die schuin achter mij zat en met een vriendin was die mij aansprak. Ze vroeg of ik ook uit Amsterdam kwam. Ik zei dat ik daar inderdaad woonde en wat voor een studie ze deed. Nu bleken we gewoon dezelfde studie te doen! Hoe toevallig. Ons jaar is ongeveer een groep van 200 man. Dus op zich heel logisch dat zij mij herkende natuurlijk! Maar wel echt grappig om elkaar dan hier tegen te komen. In dit busje op Lombok. Zij ging met haar vriendin ook mee de boot op.

Bij het bekende Mataram, waar ik o zo goeie herinneringen aan heb, hebben we nog even een korte pauze gehouden om een snelle lunch te doen en de laatste "inkopen" te doen. Ik had eigenlijk niks nodig.. Maargoed.. Vervolgens zijn we nog bij een pottenbakkerij gestopt. Echt zo'n ding waar ze stoppen omdat ze weten dat toeristen graag wat willen kopen. Na deze bakkerij mochten we uiteindelijk 'de boot' op. Het is een mooie boot met een groot upper deck, waar ik ook slaap. Je hebt ook hokjes waar je in kan slapen, maar dat lijkt me niet echt fijn, vooral niet als je gewoon 's nachts naar de sterrenhemel kan staren terwijl je rustig aan het dobberen bent. Heerlijk! Ik kijk er nu al naar uit.

We vertrokken gelijk richting het zogenaamde 'perama beach', een strand waar het bedrijf een grote koraal collectie heeft aangelegd om het koraal te behouden. Wel een goed initiatief natuurlijk! Het strand was heerlijk! En op een gegeven moment werd er ook nog eens een heerlijke maaltijd klaargemaakt. Een maaltijd die ik al een tijd niet had genuttigd! Heerlijk! Bij het kampvuur heb ik gezellig gekletst met een hoop mensen en alle gasten een beetje leren kennen. Hartstikke leuk!

Vervolgens zijn we gaan varen. We zouden de hele nacht door gaan varen dus ik ben op een gegeven moment mij gaan installeren op het deck. Wat heerlijk zeg! Zo'n lekker fris windje en de maan en de sterren. En het dobberende water. En de rust... Wauw... Zzzzzz......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 10 Okt. 2008
Verslag gelezen: 2361
Totaal aantal bezoekers 93540

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 14 Juni 2014

India, een nieuw avontuur in een nieuw werelddeel!

16 April 2013 - 02 Juli 2013

Eerste Master Research, terug naar Botswana

05 Maart 2012 - 26 April 2012

Backpacken in Maleisië en Indonesië

09 Januari 2010 - 07 Augustus 2010

Namibia Internship

28 December 2009 - 05 Januari 2010

Qatar een wereld van rijkdom en olie

30 Januari 2009 - 30 Juli 2009

Botswana Internship

Landen bezocht: