Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Knysna

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

15 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Knysna

Aangezien Bloukrans verder helemaal niet boeiend is en de Bazbus vandaag weer langs reed zijn we hier opgestapt richting Knysna. We waren eerst nog bang dat de bus niet zou komen, omdat we natuurlijk in zo'n verlaten gebied zaten. Maar gelukkig, een uur te laat, kwam hij aanrijden.
Knysna is niet zo ver van Bloukrans vandaan, dus om 11 uur waren we al bij plaats van bestemming. We verbleven in het hostel 'Island Vibe', ook wel grappig, want waar halen ze deze naam nou weer vandaan? Het is geen eiland in elk geval... Maargoed, verder echt een prima hostel. Nog een aardige jongen ontmoet, David, uit New York.
We werden aangehouden door de 'touring-guide' van dit hostel, of we nog zin hadden om iets te doen. Hij vertelde dat we naar een olifanten park konden gaan waar je de olifanten zelf kan voeren en aanraken enzo. Echt super vet. Nou, en je kent Anja ondertussen, die is GEK op olifanten, dus daar moesten we natuurlijk heen. David leek het ook wel leuk, maar konden we nergens meer vinden. Dus zijn we maar zonder hem gegaan.
In het olifanten park voelden we ons net weer kleine kinderen. Echt grappig, want je kreeg een bak met fruit en groenten, om aan de olifanten te geven. En met een soort treintje reed je naar het gebied waar ze verder vrij rondlopen. Na een korte uitleg gingen alle olifanten op een rijtje achter een soort houten balk staan (hadden ze blijkbaar aangeleerd) en mochten wij ze te eten geven. Echt cool. Daarna gingen ze weer rondlopen en mochten we voorzichtig naar ze toe en ze aanraken enzo. Wat een beesten zeg! Zo groot! 1 zo'n poot is echt al 1000den kilo's volgens mij. Echt ziek. Die wil je niet op je tenen hebben..
Ik heb ook nog olifantenpoep geraapt van de grond (lekker.. jaja..) maar dat is gewoon gedroogd gras natuurlijk. Ben ik verder niet vies van. Dit heb ik later in een flesje gedaan als souvenir voor Gail. Op het flesje had ik geschreven: 'Elephant shit, produced in Knysna' vet mooi..
Onze tourguide had buiten gewacht en wilde ons nog wel even rondleiden door de krottenwijk. Nou op zich was ik daar wel benieuw naar, alleen wilde ik dit maar 1 keer doen, vooral met een tourguide, omdat ik er een beetje op tegen ben. Dat toeristen je gaan bekijken hoe "erg" je wel niet woont zeg maar. Een soort aapjes kijken, en daar hou ik niet van. Deze tourguid stelde ons gerust dat hij de mensen goed kent en de mensen weten dat hij altijd wat doneert aan de wijk enzo. Dus dat zat verder wel goed. Was wel mooi om te zien. Want ja, die huizen zijn van modder/klei of van platen gemaakt. Maar hun uitzicht is zoooo mooi!! Ze hebben volledig uitzicht over de baai van Knysna, met aan het uiteinde de Knysna Heads (grote rotsen aan het begin van de baai). De mensen ook weer zooooo aardig! Ik kan me dus niet voorstellen dat, wat men dus zegt, als je hier als toerist alleen loopt je helemaal wordt beroofd enzo. Ik denk dat je gewoon respect moet hebben en begrijpen, ja als je de domme toerist uit gaat hangen dan vraag je om problemen. Ik denk, nu ik er ben geweest, dat het allemaal wel meevalt.
Terug bij het hostel zat David, met een verbaasd hoofd, 'Waar waren jullie nou?' en wij 'Waar was jij nou?' blijkbaar was er een miscommunicatie ontstaan. Dan zijn we maar met elkaar uit eten geweest.
Omdat het net Oyster-festival was geweest hier, hadden ze waarschijnlijk nog wat oesters over en die bieden ze nu heel goedkoop aan. Inderdaad, de vrouw achter de balie van het hostel had even een rondje gebeld en een mooie deal gemaakt. In een poepiesjiek restaurant hebben we oesters gegeten en een wijn gedronken. Ze smaakten nog best goed.
Na de oesters zijn we, eigenlijk heel brutaal, naar een ander restaurant gegaan om sushi te eten. Smaakte ook erg goed. Genoeg vis in ieder geval weer. :) Was ook erg gezellig met David.