Knysna Heads - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Knysna Heads - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Knysna Heads

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

16 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Knysna

Vanochtend had ik zin om eens een lekker ontbijt te maken. Ik moest alleen wel even een supermarkt vinden. En op een gegeven moment ben ik denk ik toch verkeerd gelopen, want toen we hier aankwamen was er toch echt een supermarkt recht naast het hostel, maar die was ik nu blijkbaar helemaal mis gelopen.
Drie kwartier later vond ik eindelijk de weg terug. Terug bij het hostel was Anja ook alweer wakker geworden.
We zijn naar de Yacht Club van Knysna gegaan, maar bij de ingang werd daar nog best moeilijk over gedaan. Je moet eigenlijk lid zijn, bladiebla. Gelukkig was er een gastvrije man, tevens baas van de Yacht Club, die ons wel op de visitelijst wilde zetten. Dus uiteindelijk zijn we toch binnen gekomen. Dankuwel meneer... Lekker in het winterse zonnetje hebben we buiten met uitzicht op de baai genoten van een drankje en een hapje.
Rond 4 uur hadden we nu écht afgesproken met David, we zouden naar de Knysna Heads gaan. Met een taxi zijn we daar heen gereden en hebben we heerlijk genoten van het uitzicht. Prachtig die kust hier!
Toen de zon onder was kwam onze taxi ons weer ophalen en werden we afgezet bij een lekker restaurant. Alweer poepiesjiek! Maar de prijs viel gelukkig mee. Er was alleen helemaal niemand.. De ober vertelde dat ze hier heel erg last hebben van de crisis, dus dat de mensen daarom thuis blijven.
Na het restaurant zijn we naar een bar gelopen, heel gezellig, op een gegeven moment is Anja naar huis gegaan en zijn David en ik blijven hangen. We ontmoetten ook nog 2 andere mensen, en hebben een gezellige avond gehad!