Robbenisland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu Robbenisland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Suzanne Schuurman - WaarBenJij.nu

Robbenisland

Door: Suzanne Schuurman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

18 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

In het hostel hadden we een jongen ontmoet, Tom, ook weer uit de USA. Hij wilde vandaag graag met ons mee naar het Robbenisland, het bekende eiland bij Kaapstad waar Nelson Mandela jaren lang op heeft vastgezeten omdat hij tégen de apartheid was.
Eerst zijn we naar een marktje geweest, en daarna zijn we richting the waterfront gelopen. Uitgebreid geluncht.
En om 2 uur vertrok onze boot naar het eiland. Ruim een uur later kwamen we aan bij het eiland. Eerst hadden we een soort kleine bustour over het eiland, want die gevangenis is niet het enige dat op het Robbenisland staat. Mensen met lepra werden op dit eiland 'gedumpt' om geïsoleerd te zijn van de samenleving. Echt bruut!
Na de bustour kregen we een rondleiding van een ex-gevangene door de hele gevangenis. Best wel gek om hier te lopen, ook omdat het best heftig is geweest allemaal. En die verhalen over Nelson Mandela..
In de giftshop heb ik maar, lekker toeristisch, het boek van Nelson Mandela gekocht, om mij hier toch maar eens wat meer in te verdiepen.
Terug bij het waterfront werden we opgepikt door Robbie, die vriend van Lebo, en een vriend van Robbie, Jonathan. We gingen vanavond met hun uit. Gezellig!
Eerst gingen we naar Robbie's huis. Wouw wat een joekel van een huis! Echt gigantisch. Echt in zo'n berg gebouwd enzo, super mooi. Vervolgens gingen we uit eten met een andere vriend van Robbie, een wat oudere man die heel veel geld te besteden had. Hij betaalde echt alles! Terwijl het echt een duur restaurant was. We kregen dure wijn enzo. Echt best relaxed. Maar op een gegeven moment voelde ik me wel een beetje genant, ik kende die hele man toch niet! Toen hij had afgerekent gooide hij ook iedereen R200 toe, zo van, nou gaan jullie je vanavond maar lekker vermaken.. Ik kon hier niet tegen en probeerde het geld terug te geven. Hij is gewoon weggelopen en nam het geld niet meer van me aan. Toen heb ik het geld maar aan Robbie gegeven, want ik kan dat dan gewoon niet uitgeven.
Na het restaurant zijn we naar een feestje gegaan waar iedereen er best sjiek bij liep, daar stonden wij dan, in ons 'backpack-kleding' dat we al een half jaar dragen en onderhand echt afgeragd was. Dat is wel een tip voor degene die gaan reizen voor een lange tijd. Neem 1 jurkje of outfit mee voor sjieke, nette gelegenheden, want ik ben mezelf vaak tegen gekomen dat ik dacht.. Nou beetje sloeberaal.. Verder was die club best leuk enzo. Een beetje maffia enzo was er wel. Op een gegeven moment werd een hele hoek afgezet en moesten we weg anders kon je zomaar neergeschoten worden. Wow! Die sfeer proefde ik helemaal niet.. Maar mensen kunnen ook overdrijven. De club heet 'Chevelle's' voor de geïnteresseerden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 10 Okt. 2008
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 93506

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 14 Juni 2014

India, een nieuw avontuur in een nieuw werelddeel!

16 April 2013 - 02 Juli 2013

Eerste Master Research, terug naar Botswana

05 Maart 2012 - 26 April 2012

Backpacken in Maleisië en Indonesië

09 Januari 2010 - 07 Augustus 2010

Namibia Internship

28 December 2009 - 05 Januari 2010

Qatar een wereld van rijkdom en olie

30 Januari 2009 - 30 Juli 2009

Botswana Internship

Landen bezocht: